Sunday, January 16, 2011

Sah, Angelina mmg anak Watie Sadali




PELBAGAI persoalan timbul tatkala Angelina berani mengaku itu Watie adalah ibunya. Adakah benar dakwaan tersebut memandangkan tidak ada bukti hitam putih yang boleh mengesahkan dakwaan itu.
Selang beberapa hari isu tersebut tersebar dengan meluas, ada saudara terdekat dengan pelakon yang pernah menganggotai kumpulan Elite itu mendedahkan perkara sebenar kepada Mangga Online.
Dakwa orang itu lagi, dia tidak berniat untuk memanjangkan lagi cerita anak siapa itu tetapi dalam masa yang sama meminta orang ramai tidak terus menggembar-gemburkan cerita itu kerana akan memberikan tekanan emosi kepada Watie.
Dia juga berkata, insiden hitam yang menimpa Watie ini merupakan satu tragedi yang tak pernah berpenghujung sehingga menyebabkan dia jatuh sakit gara-gara gosip yang tak berkesudahan ini.
"Gadis remaja yang keluar Melodi itu memang anak Watie. Tapi itu bukan anak yang lahir secara haram. Gadis itu anak halal Watie bersama bekas suaminya, 15 tahun lalu," katanya kepada Mangga Online baru-baru ini.
Jika mengikut ceritanya, Watie pernah bernikah dengan seorang lelaki warga Singapura dan dikurniakan seorang anak. Walaubagaimanapun Watie tidak memelihara anak itu kerana suaminya menyerahkan bayi itu kepada keluarga abangnya yang menetap di Johor.
"Saya berani bersumpah, kerana ketika itu, saya tinggal di Johor Bahru bersama isteri saya dan saya menyaksikan semua kejadian itu di depan mata saya. Beberapa kali Watie mahu bertemu anaknya, namun hasratnya dihalang oleh mereka," kata sumber tersebut.
Cuma apa yang bermain difikiran mengapakah isu ini hanya dibangkitkan setelah usia anak itu 14 tahun? Kenapa tidak dari dahulu lagi pihak tersebut membangkitkan isu ini?
Bagaikan ada yang tidak kena dengan pendedahan Angelina! Tergamak dia muncul dan mengaku dia "anak luar nikah" memang menimbulkan persoalan besar kepada semua.
Sumber ini turut mendedahkan Watie ada berjumpa dengan anaknya dan berjanji mahu membawa dia tinggal bersama-sama setelah urusannya selesai di Kuala Lumpur.
Namun, apa yang mengejutkan umum apabila sumber ini mendedahkan cerita ini disebar disebabkan duit memandangkan ibu angkat gadis berkenaan sudah menjadi ibu tunggal.
Dipercayai ada perbincangan yang berlaku antara mereka sebelum itu. Malah sudah ada kata putus yang dicapai antara mereka sebelum perkara ini tersebar luas.
Sumber ini juga mendakwa ibu angkat kepada gadis berkenaan ada menghubungi Watie meminta sejumlah wang kerana kesusahan yang mereka alami. Jika ingkar, mereka ugut untuk berjumpa dengan pihak media menceritakan hal tersebut.
Semuanya bagaikan tidak ada apa-apa yang berlaku sehinggalah Watie hanya mahu mengambil anak tersebut tapi enggan memberikan wang seperti mana yang diminta.
"Dari caranya saya tahu mereka memerlukan wang. Mereka melakukan cara ini untuk memalukan Watie. Watie sudah tentu terkejut dan malu bila dikatakan dia mempunyai anak haram satu ketika dulu. Saya kasihan melihatnya menderita sebegini, tolonglah faham keadaannya.
"Cuma satu saya mahu beritahu pada orang ramai, bahawa memang benar gadis itu anak kepada Watie, namun dia bukanlah anak luar nikah seperti yang di dakwa!" kata sumber ini lagi.



2 comments:

  1. wallahu'alam.. semoga org yg menabur fitnah ini insaf... mcam2 dunia artis sekarang kn.. dunia oh! dunia..

    ReplyDelete