Saturday, May 22, 2010

Andartu Terlampau.. 21 Hari Mencari Suami


Tajuk di atas amat menakutkan aku.. Kenapa??? Aku yang berumur lewat 20an di mana akan menjejakkan kaki ke angka 30an tidak lama lagi... Risau juga sebenarnya...
Bila mendengar tajuk filem pertama dari Haliza Misbun, mula la terfikir, adakah aku bakal menjadi seperti itu sehingga kan terpaksa menetapkan masa untuk mencari suami.. hahaha.. simpang malaikat, agar dijauhkan aku dari perkara yang terlalu 'desparate' itu.

Kenapa aku x kawin2 ??? Soalan yang terlalu kerap di tanya dan dah muak nak menjawab nye.. Antara sebab2 yg common aku berikan bila disoal begitu.

  • Tiada yang mengajak aku kawin - ye la walaupun seseorg itu mempunyai special boyfriends, kalo dah dia tak mengajak kita berkawin, sampai bila-bila pun x kawin.
    Terlalu sukar nak mendapat lelaki yang komited dengan perkahwinan - maksudnya just kawin sebab umur dah lanjut or desakan ahli keluarga di mana akan mengakibatkan rumahtangga x bahagia.
  • Masa kini lelaki terlalu bergantung pada wanita - maksudnya wanita yang terpaksa menanggung kehidupan lelaki, kalo baru berkawan dah asyik minta duit je baik x yah kawin kan.. baik habiskan duit tuk diri sendiri lagi puas hati.

Bila menonton siri AdaMaya, memang terharu, adakah masih ade lelaki sebaik Adam??? Sesetia Adam??? Ya ALLAH, temukan la aku dengan lelaki sebegitu...


p/s : aku lum desparate lagi k nak kawin cuma keinginan itu menandakan aku wanita normal..hahaha


4 comments:

  1. i think we are in the same situation, illa!haha apa-apapun kalau ada jodoh tak ke mana.

    ReplyDelete
  2. Tak dapat tgok tadi.. sb dah lewat... hhuhuh

    ReplyDelete