Thursday, May 2, 2013

Al-Fatihah

Semalam masa kat office, mama call n bagitau Pak Ngah Kritikal.. masuk ICU n koma.. mama minta aku balik awal tapi kerana komitmen keja dan aku dah amik cuti pada 2 dan 6 Mei .. jadi x dpt la skip keja... so pas keja kul 5 cam tu trs balik Penang... actually memang nak balik Kajang sebab.. ayah, mama n aku daftar mengundi kat Kajang.. so alang2 dah balik boleh lah melawat Pak Ngah sekali...

Kami bertolak lebih kurang kul 830 malam. pas aku sampai Penang dari Alor Star... then ke Batu Lancang amik nenek sebab Pak Ngah teringin nak jpa nenek sebelum dia koma.. nenek tinggal di Penang ngan Mak CIk...tapi baru je sampai tol JURU.. dalam kul 950 mlm camtu.. dapat perkabaran yang Pak Ngah dah meninggal... innalillah...

So kami teruskan lah perjalanan.. sambil2 tu tunggu perkabaran.. dapat perkabaran akan dikebumikan pada esoknya.. jadi x perlu la rushing sangat... just relax jer... walaupun ayah tak berapa sihat.. dia x bagi aku yg drive so aku pun tidur je laa...

Sampai Kajang dalm kul 230 pg.. terus tdo.. coz pagi nk melawat arwah... meninggal di Senawang tapi dikebumikan di Bukit Rimau Shah Alam berdekatan rumah sepupu aku yakni anak arwah yang sulung... arwah sebenarnya mengidap kencing manis.. 

Al-Fatihah.. semoga roh arwah ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman.. arwah adalah abg kedua kepada ayah aku.... 



~ iLLa fYRa ~

No comments:

Post a Comment