Thursday, February 9, 2012

Hari Pertama di PTPTN

Semalam. .. aku melaporkan diri di PTPTN di Chase Perdana, Damansara Height.. ari first adik aku hantar coz aku x tau jalan sgt ... dia ckp kul 830 tapi biasalah janji melayu.. kul 9 baru la start.. then diberi surat tawaran dan borang2 yg banyak tuk diisi.. kami ditinggalkan sampai la kul 11 pagi.. pas tau barulah di antar borang2 tersebut.. 

Dalam kul 1230 baru la kami yg seramai 14org di antar ke bahagian masing2.. 2 di bahagian perjanjian, 2 di bahagian ledger dan selebihnya di bahagian penguatkuasaan dan kutipan balik (BPKB).. aku pun di bahagian penguatkuasaan.  Naik kat ofis jap then rehat .. kul 230 barulah perjumpaan dgn bos no 2... Lama gak la dalam bilik bos tu.. dia menerangkan kerja2 di BPKB dan di mana kami di tempatkan..

Masa tu barulah tau yg kerja kami ni bukan di Damansara Heights.. tapi di Jalan Duta di Wisma Hasil.. kena deal nga LHDN bagi urusan pemotongan gaji bagi bayaran PTPTN.. lega skit coz yg aku tau kat sana parking free.. so leh la jimat skit.. kat DH ni parking susah sgt.. kalo yg dkt2 dalam RM10-15.. or ikut jam.. kalo nak parking DBKL, kena la menapak jauh.. 

Tapi tak kisah lah.. yg penting aku x menganggur.. kena la berkorban skit bak kata kawan aku.. kalau ade rezeki n dapat kontrak dah senang.. tapi kena la berusaha... 

No comments:

Post a Comment