Friday, February 17, 2012

Dari PTPTN ke LHDN

Dah seminggu kami kat PTPTN nie.. pas je lapor diri 8hb ari tu.. ade taklimat ngan ketua bahagian.. masa tu la dorg inform yg batch kami seramai 8 orang ni bakal di tempatkan di LHDN Jalan Duta ...terkejut la gak sbb dorang tak inform pun.. tapi bg aku sama je.. yg penting di LHDN tu sng nak parking n free .. dari kat PTPTN.. parking DBKL je la yg aku mampu.. tu pun aku terpaksa kuar umah kul 6 pg dan byr parking yg tak sampai Rm5.. kalo lewat mmg tak dpt la parking.. terpaksalah parking yg RM15 or sejam RM6 tue.. tak mampu la aku.. lagi sng aku bgn awal n sampai awal kat ofis.. setgh jam je perjalanan dari Kajang ke Damansara Height tu.. pagi2 mana la jem.. then menapak sejauh 2km .. naik bukit lak tue.. baru la sampai ofis.. then terus g surau n bersantai2 kat sana dulu sebelum memulakan tugas jam 8pg.. hehehe...
Minggu ni mmg blajar sistem kaw2 nye.. dah tau la skit step2 walaupun sebenarnya kami x perlu tau buat masa ni coz nnt kami di tempatkan di LHDN dan perlu belajar sistem di sana.. tapi sbb dh x de keja nak wat so blajar la skit2.. tuk bekalan di masa depan..
Rabu 15hb, kami di hantar ke LHDN Jalan Duta.. excited nya.. aku dah tau yg bgnan kat situ bangunan lama.. tp harap2 kat ofis x la buruk cam luaran nya.. hehehe..kami di bawa ke tingkat 9 dan office kami mmg best sgt2... best la dari kat PTPTN yg maha crowded tue.. kat LHDN ni dah la tak ramai pastu environment office mmg best tambah2 workstation..  selesa sgt2.. 

No comments:

Post a Comment