Sunday, February 5, 2012

First Time Drive Ke Penang

Malam ahad 22/1 dpt tau mama admitted.. masa tu leh relax lagi.. mmg aku ingat nak je balik Penang malam tu gak.. amik bas kul 12mlm.. tapi tup2 adik aku yg lelaki suh drive sendiri..  dah la x penah drive sejauh tue.. paling jauh pun ke Seremban jerk.. so bincang ngan adik bongsu.. dia risau coz x de cuti.. aku pun suggest suh amik je EL.. ye la bukan saja2 nak balik Penang..


Pagi isnin 23/1 siap bgn .. leh relax2 lagi.. kemas2 umah skit.. then goreng nuget n hotdog tuk bekalan.. siap wat air ribena 2 bekas ...then dalam kul 12.30 tgh hari baru la kami bertolak.. mmg risau gak sbb x penah drive sejauh tu.. tapi  try je la ... tak try mana tau kan.. 
Alhamdulillah.. sepanjang perjalanan, x de pape berlaku.. dan bila masuk area Taiping, barula konvoi ngan adik aku ..adik aku mmg balik rumah mertua dia kat Sungkai.. dan kami berjpa di RNR Alor Pongsu.. tu la first time aku stop sepanjang perjalanan kami tu...
Dalam masa 4jam 1/2 kami pun sampai di Penang.. mmg x sangka sgt2.. pas ni dah x takut2 lagi nak balik Penang kalo kena drive.. x la penat sgt.. tapi mmg experience yg baru dan mmg best...

2 comments:

  1. wah dasyat! laki aku suh drive mase balik penang ari tu dgn dier kat sebelah pun aku tak berani... aku bawak kejap je dalam sejam lebih... hehehe

    ReplyDelete
  2. tu arr.. main bawa je..buat2 berani

    ReplyDelete