Tuesday, January 24, 2012

Balik Penang - Mama Admitted

Hari ni merupakan hari ketiga mama admitted... hmmm masa dapat tau tu memang tak sangka laa coz pas mama balik ke Penang mmg mama ade ckp yg kaki dia sakit.. tup2 dah admitted


Ahad tu, adik shift morning.. then dlm kul 6 lebih tu bawa adik ke klinik coz jari dia yg terkena pisau still berdarah walaupun dah letak ubat.. pas balik dari klinik, kami ke tesco n giant lak.. beli stok2 makanan tuk di goreng.. so siap plan nak masak ayam paprik n udang goreng tepung.. pas balik dari giant, kami pun makan malam.. time tu la dpt tau mama admitted.. aku x ksh .. bila2 pun leh je nak balik Penang tp memandangkan adik yg bekerja hari Selasa, .. so kena la discuss n inform pada manager dia...
Malam tu agak kelam kabut coz kucing aku si nyunyu lak ilang.. x tau cmne dia leh kuar dr umah.. cari punya cari x jpa sampai laa ari kami bertolak ke Penang... so mmg aku x leh tdo mengenangkan mama n kucing aku tue.. x tau la kul bape baru la aku terlelap...
Pagi2 Isnin dah bgn.. kemas2 rumah n tggu adik bgn.. pas dia bgn discuss nak balik Penang.. mula2 nak balik ngan bas.. then tukar plan bawa keta..siap bw bekal air ribena dgn nugget n hotdog.. bekalan semasa perjalanan.. malas nk benti coz makanan kat perhentian tu mahal sangat... First time kot drive sendiri ke Penang.. x de konvoi2...dgn bangganya aku pun drive... alhamdulillah jalan x berapa banyak keta.. walaupun ade sesetengah kawasan hujan tapi ok laa.. still leh drive.. 
Sampai kat Alor Pongsu baru la stop.. tu pun sbb adik aku sefamili suh tggu .. dia dr umah mak mertua dia kat Sungkai.. dari situ barulah konvoi.. tu pun sbb adik aku x penah lagi g umah kami kat Penang tue... so konvoi laa... sampai PEnang dlm kul 530 petang.. x la lmbt sgt aku drive.. dlm 4jam setengah je dah sampai Penang.. sampai je Penang terus ke Hospital Penang .. melawat mama.. mmg mama nmpk sht tapi sebenarnya... Tuhan je yg tau.. Sel darah merah makin berkurangan dan sel darah putih plak di jangkiti kuman.. Tapi mama still kuat.. x de nmpk skt.. hope mama cpt sembuh .. x sanggup tgk mama stay kat sana lama2..

No comments:

Post a Comment