Wednesday, June 9, 2010

Macam-macam Hal

Driver
Seorang pemandu yang berbosskan org putih dari Amerika sedang membawa bossnye.. tiba-tiba kereta dihadapannya berhenti mengejut menyebabkan dia telah menyodok kereta tersebut. Pemandu tersebut pun meminta maaf dari boss nya... .:
Pemandu: Sorry Sir, I brake brake, do n...ot eat. After I check the wheel no flower again. (maaf Tuan, saya brek-brek, tak makan, selepas saya cek tayarnya tak ada bunganya lagi) Orang putih tu pun mahu keluar dan ikut sama marahkan pemandu kereta dihadapan. Tapi pemandu tersebut menghalangnya... Kata pemandu tersebut:
Pemandu: Don't enter mix, Sir! The bring that car if not wrong I, is the children fruit from manager moneys, he stupid doesn't play! Let he taste. (Jangan masuk campur, Tuan! Yang bawa kereta itu kalo tak salah saya, anak buah dari pengurus kewangan, dia memang bodoh bukan main... Biar dia rasa) Besoknya si pemandu tak masuk kerja, lusanya, bila dia masuk kerja, si boss orang putihnya bertanya:
Boss : Why didn't you come to work?
Pemandu : I am sorry boss, my body is not delicious, my body taste like enter the wind. (maaf boss, badan saya tidak sedap, badan saya rasanya macam masuk angin)


Pakcik Kedah Tua.
Ade sorang pakcik neh, dye berumur 59 tahun dan baru je lepas dapat lesen memandu percubaan ataw dalam bahase mudahnye lesen P. satu hari tuwh, pihak polis ade buat roadblock di sungai petani, dye pown lalu roadblock tuwh dgan motor kapcai dye tanpa melekatkan pelekat [...P].
lalu polis tuwh pown bertanye, polis : "P mana pakcik ?" pakcik : " pi kdai dpan tuh sat noo, nak beli ayaq,"
polis : "pakcik, saya tanya [P] mana ??" pakcik : " hish hang neh ! kan aku da habaq aku nak pi kdai depan tuwh sat !
polis ( dengan rase panas hati ) : " pakcik ! saya tanya betol2 neh ! P mana ?! kang saya saman pakcik kang !?"
pakcik (dengan selamba) :" pi mampuih hang lahhh !" dan terus blah mninggalkan polis tadik dalam keadaan terpinga-pinga. =)
sumber koleksi email

No comments:

Post a Comment