Saturday, June 5, 2010

Kisah Semalam...


Sebenarnya banyak nak update pasal hal semalam. Tapi balik je dari Ampang, headache teruk sangat dengan lampu bilik yang dah jadi lampu disko, lagi la bertambah sakit kepala nie.. nak update blog pun dah x larat.

ni la budak cina tu, masa aku amik pic ni, mcm2 dia ty, tapi aku ckp aku tgh wat cl.. hahaha

Kisah kali ni pasal seorg budak cina yang kitaorg jumpa dalam bas masa nak blik ke Kajang.
Masa dia n mak dia dah masuk dalam bus, seat dah penuh, so dia duduk je kat tmpt org yg x sepatutnya (tmpt org lalu lalang). Then, ade la beg di situ, tapi dia main duduk je .. Bila owner beg ni angkat beg tu nak bg laluan tuk dia duduk, dia siap cakap " Tak apa, tak apa" Bermula dari situ, aku and mama terpegun dengan kefasihan dia berbahasa Melayu.


Then dia duduk di sebelah aku. Dengan bangganya dia berspeaking, then ckp chinese, pastu cakap malay. Tersangat la friendly nye. Aku ngan mum siap borak2 dengan dia. Nama dia Ling Ling, umur 6thn, katanya dia terror berbahasa melayu sebab mak dia selalu suruh dia tengok kartun melayu.


Perjalanan kami yang jauh (sebenarnya dekat je tapi sebab jam yang teruk so jd jauh). Ling Ling ni mengaku dia sangat la pandai sebab tau 3 bahasa tapi aku n mum cuma tau dua bahasa. Then boleh plak dia mengutuk kami ber2 dalam Chinese n terpaksa la mak dia translate kan. Bila kami ber2 tak faham apa yang dia katakan, dia akan ketawa sekuat hati. Memang terhibur sangat dengan gelagat dia ni sampaikan dah smpai di Kajang tapi kami x sedar.