Monday, April 12, 2010

Kacang Lupakan Kulit

Hmm.. Perkara mcm mmg dr azali lg wujud... Mmg x leh dinafikan ramai yg terlibat... Tp kat famili aku ni dh selalu sgt jd... Tah... Sjk akhir2 ni mcm2 jd kat famili aku... Ssh kalo dlm masyarakat kita ni ramai yg busuk hati.


Kisah 1:

Ni leh dikategorikan sbg saudara rapat... Sedarah sedaging, disebabkan keluarga mereka ni sudah dikenali or popular, mereka seakan2 lupa asal usul mereka, bl kita menegur or mengingatkan, blh plak menyatakan yg mereka malu n x nk org lain tau sape mereka sbnrnya... Isk.. X patut.. Ms ssh, famili aku yg dicari tp bl dah senang... Kami dilupakan..


Kisah 2:

Pekerja mama aku... Mama aku yg baik hati menawarkan dia pekerjaan.. Setelah 5 thn, dia ingin berhenti kerana mslh yg x dpt dielakkan (kata dia la). Selama ini mama yg byk membantu menaikkan taraf hdp dia n famili tp stlh dia mewah kini hasil harta2 pusaka... Mama dilupakan malah bagai menabur pasir pula ke dlm periuk nasi mama... Mengapa manusia mudah lupa? Aku ingatkan org yg beriman (x tggl solat, alim) ni berhati mulia tp tidak juga...

Manusia... Manusia...
Sent via BlackBerry from Maxis

2 comments:

  1. skrg ni mmg mcm ni lah :(

    bila mintak tlg , kemain lagi.

    ReplyDelete
  2. tu la psl.. sdh tul.. x ingat zmn dia ssh dulu..

    ReplyDelete