Sunday, May 10, 2009

Langkawi In Memory... Day 2



2nd May.. hr ke2.. pg2 laie dah bgn.. bersiap2 coz kul 9 dah kena ke Jetty Kuah tuk ke Coral Island.. iaitu Pulau Payar Marine Park. Perkara first ialah g breakfast dl .. pg tu kami makan ns lemak.. biar kenyang skit coz nnt kat Pulau Payar x de jual mknan.. dah kenyang.. br laa gerak ke Jeti.. ms nak register ade problem skit.. nm kitaorg x diregister kan wpun dah byr.. pnt laa aku cl si agent ni tp jwb2.. risau gak laa kan..
Dlm kul 10 aku cl br laa dpt.. pas si agent ni berckp ngan staff kat kaunter tu br laa isu kami settle.. x tau laa pe yg jd sbrnya tp x ksh laa yg pntg kami dpt join xtvt snorkelling ni.. dlm kl 11 br feri gerak n then sampai kat sana sejam slps tu.. Bl sampai kat sana, feri x dpt ke jeti coz jeti tgh renovate.. so tpksa trfr naik bot .. ms naik bot ni laa yg best sgt.. tp dkt je ..



Bl sampai je kat sana.. trs amik equipment n x sbr nak start snorkelling.. air mmg jernih n dpt tgk ikan2 berenang.. dpt gak bg ikan2 mkn roti




Dlm kul 12.30 kami pun amik mknan yg disediakan.. kenyang gak laa wpun just kn sandwich, nugget, ayam goreng n epal... pas mkn .. kami smbg blik snorkelling


Dlm kul 3.. kami di arah bersiap coz dh nak gerak blik.. mmg pnt gile aku .. wpun aku mmg x bp suka mndi laut tp keadaan laut yg cantik n air yg jernih membuatkan aku terpesona n teruja sgt2... lps bersiap2.. kami segera ke bot tuk transfer blik ke feri.. mmg satu pengalaman yg x mungkin aku lupakan..

Dlm kul 5 br laa kami sampai kat Jeti Kuah.. then slps tu trs blik ke chalet.. n then berehat kjp kat chalet.. sblm tu sggh jap kat Chenang tuk reserve tmpt tuk mkn seafood mlm nie.. x nak psg berbuah 2 kali ..

No comments:

Post a Comment